Klimatyzacja w Koszalinie – DD Auto

Kompleksowa obsługa układów klimatyzacji samochodowych.Często posiadacze samochodów stają przed wyborem dobrego serwisu klimatyzacji. Nie jest to łatwa czynność zwłaszcza jeśli nie znamy się na podstawach przeprowadzenia wnikliwego badania. Klient nie musi wiedzieć o wszystkim co wiąże się z samochodem, ale powinien być świadomy i co oferuje mu szczegółowa obsługa klimatyzacji.

Niezbędnych jest kilka czynności: opróżnienie układu z czynnika, oczyszczenie go i układu z wody, próba szczelności układu, napełnienie odpowiednią ilością UV, czynnika i oleju. Dodatkowo można przeprowadzić pomiar efektywności chłodzenia oraz kontrolę sprężarki, wentylatora i szczelności zaworków. W wyjątkowo zaniedbanych i przestarzałych układach, często trzeba wymienić czynnik na nowocześniejszy, co wiąże się także z zamontowaniem nowych, sztywnych przewodów i zastosowaniem połączeń lutowanych zamiast gwintowych. Niekiedy przewody są nieszczelne, ale nie trzeba popadać w wysokie koszty związane z ich wymianą. Jeśli przepuszczalność nie jest szczególnie poważna, niekiedy udaje się je zregenerować, dlatego im szybciej znajdzie się usterkę, tym łatwiej o uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

Auto Klima

Jako firma zajmująca sie obsługą układów klimatyzacji samochodowych naprawia klimatyzacje wszystkich typów, zarówno starszych urządzeń na czynnik freon (R12) jak i nowych na R134a w samochodach osobowych i dostawczych wszystkich marek.

Wykonujemy wszystkie konieczne naprawy i przeglądy klimatyzacji, czyli:

Cena usługi oczywiście zależy od zakresu wykonanych prac.

Szanowny kliencie

Aby uniknąć wielu poważnych awarii dokonuj okresowego przeglądu klimatyzacji. Jest to niewielki wydatek, który może zaoszczędzić wielu późniejszych awarii i drogich napraw.

Ponieważ czynnik chłodniczy jest substancją toksyczną, obsługa układu powinna być przeprowadzana przez wykwalifikowany personel techniczny przy urzyciu specjalistycznych urządzeń.

Chęci, umiejętności manualne i skrzynka z narzędziami tu nic nie pomogą 🙁

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług

Wiecej informacji pod numerem:
(+48) 798 594 183

Kontrola układu klimatyzacji krok po kroku:

  • Wypompowywany, oczyszczany i magazynowany jest czynnik chłodniczy klimatyzacji
  • Wymieniany jest filtr-osuszacz (co dwa lata)
  • Układ jest przedmuchiwany suchym azotem pod wysokim ciśnieniem, dla usunięcia zanieczyszczeń stałych i wilgoci
  • Przeprowadzany jest wzrokowy przegląd wszystkich elementów, sprawdza się złącza, przyłącza i elementy ruchome, a także okablowanie i podzespoły sterowania i obsługi
  • Układ jest ponownie napełniany odpowiednią dla danej konstrukcji ilością czynnika chłodniczego
  • Sprawdzony i wymieniony (co rok lub 15 tyś. km) zostaje filtr kabinowy
  • Przeprowadza się test działania i kontrolę szczelności całego układu
  • Dokumentuje się wyniki wykonanych prac

Czy wiesz, że?

Firma Moto-Focus zajmująca się sondażami, na zlecenie jednej z firm wykonała badanie dotyczące częstotliwości serwisowania układu klimatyzacyjnego przez kierowców. Wyniki były zastraszające, gdyż okazało się, że ponad 30 % posiadaczy klimatyzowanych aut, jeszcze nigdy nie dokonała przeglądu. Jest to niepokojące ze względu na niską świadomość istoty tej funkcji samochodu. Dodatkowe pytanie skierowane do kierowców, którzy odbyli przegląd, dotyczyło podjęcia decyzji o konieczności takiego zabiegu. Okazało się, że ponad 23% kierowców, zwraca się do serwisu klimatyzacji dopiero wtedy, gdy z układu zaczyna się wydobywać nieprzyjemny zapach. Wniosek jaki można wyciągnąć z tego badania to niska świadomość i brak umiejętności korzystania z funkcji klimatyzacji. W czasach gdy klimatyzacja przestaje być luksusem, a staje się normą, my natomiast szczycimy się coraz bardziej higienicznym trybem życia, ignorowanie zagrożenia związanego z bakteriami, niebezpiecznymi dla naszego zdrowia grzybami i innymi alergenami, rzetelność w dbaniu o klimatyzację, jest obowiązkiem.

Jak zadbać o swój układ klimatyzacji?

Przeglądy okresowe – są konieczne do prawidłowego funkcjonowania układu i wykonywać powinno się je co pół roku. Układ klimatyzacyjny jest napełniony określoną ilością czynnika chłodzącego (gazu), który jest zmieszany z określoną ilością oleju. Jeżeli w układzie zaczyna brakować czynnika chłodzącego to nie ma cyrkulacji oleju który krąży po układzie smarując także sprężarkę. Brak smarowania sprężarki powoduje jej zatarcie. I tutaj pojawiają się duże koszty. Nie zawsze taka sprężarka nadaje się do naprawy i może być konieczna jej wymiana na nową. Poza tym wymiana sprężarki wiąże się z czyszczeniem układu z opiłków metalu które powstały na skutek zatarcia sprężarki i ponownym napełnieniem układu. Bardzo ważne jest dokładne, kilkakrotne czyszczenie całego układu. Pozostałości i zanieczyszczenia mogą zatkać dyszę rozprężną i w efekcie zablokować przepływ czynnika chłodniczego.

Przegląd okresowy polega na odzyskaniu czynnika chłodzącego specjalnym urządzeniem i napełnieniu układu właściwą ilością gazu. Co 3-4 lata konieczna jest też wymiana filtra osuszającego. W filtrze takim znajduje się środek pochłaniający wilgoć z układu w postaci granulatu. Jeżeli granulat będzie już zbyt nasączony wodą i przestanie pochłaniać wilgoć – układ będzie nieprawidłowo pracował. Objawiać się to może spadkiem wydajnosci. Poza tym elementy utrzymujace granulat w filtrze po jakimś czasie mogą skorodować. Spowodować to może wydostanie się granulatu i zatkanie układu chłodniczego. Następuje wtedy zatarcie sprężarki i kosztowna naprawa.

Dokonanie przeglądu klimatyzacji zaleca się także przed jesienią. W niektórych samochodach przy włączeniu ogrzewania na przednią szybę (w większości samochodów amerykańskich) włącza się też klimatyzacja aby szybko osuszyć szybę. Czyli pozornie wydawać się może, że układ klimatyzacyjny nie pracuje w chłodniejszym okresie, a jednak może on się co chwilę załączać. Zbyt mała ilośc czynnika może spowodować awarie opisane powyżej.

>>> Kliknij i wypożycz teraz